Nyhedsbrev fra Kunstforeningen for Ringkøbing og Omegn v/Bent Kongshøj

* INVITATION *

Søndag den 7. juli 2024 kl. 15-16.30 er der fernisering på udstillingen ”Rum og landskaber” med malerier og grafik af Annette Gerlif.

Det foregår i Rådhushallen Ringkøbing,

hvor Kunstforeningen er vært ved en lille forfriskning.

Alle er velkomne.

Annette Gerlif er uddannet 2004-2008 fra Århus Kunstakademi og har siden videreuddannet sig ved en række kurser indenfor den grafiske genre. Hun er en erfaren udstiller gennem alle årene og synlig som organisator og inspirator i en række kunstnersammenslutninger og foreninger.

Om sin kunst udtaler Annette Gerlif selv:

”Jeg elsker at skabe orden i en kaotisk ydre verden. Jeg er udstyret med en utrættelig digital hjerne, som konstant organiserer og kategoriserer, ser mønstre og sammenhænge. En matematisk hjerne der elsker orden - minimalisme - at gøre noget simpelt, tydeligt og klart. Min kunst er i udgangspunktet altid karakteristisk ved den åbenlyse interesse for den konkrete fysiske verdens forskellige rum og arkitektoniske formationer.”

Denne vekselvirkning mellem natur og geometrisk konstruktion skaber både spænding og ro, og med valget af intense farver iblandet naturfarver sættes tilskueren i en lys forventningsglæde.

Vi glæder os til at møde denne spændende Viborgkunstner, og Annette Gerlif’s værker vil kunne ses frem til 27. juli 2024.

I forbindelse med ajourførelse af medlemslister anmoder vi om

SNAREST

at få kontingentet for 2024 betalt

til medlemskontoen 76700006159110

(prisen er 200, - kr. pr. person/ 300 kr. hvis det er som firma).

Husk tydeligt navn OG årstallet 2024. TAK!

* Fra naboerne *

Vestjyllands Kunstpavillon, Videbæk 22.6-21.7. 2024: Christima Kjelsmark

Vemb Kultur- og Forsamlingshus. Lørdag/søndag, den 29./30. juni 2024 kl. 13-15 ÅBENT GALLERI - med John Homanns værker. Kulturhuset byder på et glas vin.

’Kunsten inviterer indenfor’ med en lang række åbne gallerier i kommunen og udstilling i Rådhushallen Ringkøbing den 31.8. og 1. 9. 2024, https://kunsteninvitererindenfor.dk/